Strukturen skal være logisk, intuitiv og enkel å finne fram i, også for brukere som bare benytter løsningen en sjelden gang.
Eksempel på overordnede tema i en personalhåndbok kan være:
-
Ansettelse
-
Arbeidsreglement
-
Etiske retningslinjer
-
Arbeidstid
-
Ferie
-
Lønn
-
Helse - Sykdom
-
Medarbeiderutvikling
-
Pensjon - Forsikring
-
Permisjon
-
Permittering
-
Oppsigelse - Avslutning
Oppbygging av strukturen i håndboken tilpasses den enkelte virksomhets ønsker og behov. Men med vår lange erfaring har vi nok noen meninger om hva som er hensiktsmessig.
Innhold i dokumentene
I standardløsningen vil innholdet i dokumentene være to-delt:
-
Lovregulert innhold – som oppdateres av Compendia sine jurister.
-
Virksomhetens egne regler og rutiner - som virksomheten oppdaterer selv
Ikke nok med det....
-
Søkbart og enkel i bruk - alt innhold er søkbart på stikkord, slik at det er enkelt å finne det man leter etter
-
Engelske dokumenter - vi har alle dokumenter på engelsk
-
Skjemaveiviser - vi har samlet relevante HMS og Personal skjema fra NAV, Arbeidstilsynet etc. slik at du lett skal finne rett skjema